אבחון דידקטי
הילד שלך לא ממש מסתדר בבית הספר, לא מצליח להתרכז בשיעורים ולא תמיד זוכר מה אמרו המורים.
זה מתסכל גם עבורך וגם עבורו.
כדי לעזור לו להתמודד צריך להבין מהם מקורות הקושי בלמידה ולבנות עבורו תכנית טיפול ממוקדת ויעילה להתקדמות משמעותית בתחום הלימודי.
מרכז נועם הוא הבית שלך למענה אבחוני וטיפולי מהיר, יחס אישי, אווירה ביתית ומעקב רציף עם צוות מומחים מקצועי שבאמת אכפת לו.
מה חשוב לדעת על אבחון דידקטי ?
הוכח כי למישור הקוגנטיבי ישנה השפעה ישירה על יכולותינו והישגנו בלימודים.
מרכז נועם מציע לקהל לקוחותיו אבחון דידקטי מקצועי – להערכה מפורטת של מגוון תפקודים בתחום הלמידה – עבור כל קשת התופעות בתחום הפרעות קשב ולקויות למידה.
המומחיות שלנו בתחום הדידקטיקה
האבחונים הדידקטיים במרכז נועם, נערכים על ידי הגב' מעיין אלטשולר – מומחית ללקויות למידה ומאבחנת מוסמכת ובכירה, בעלת ידע רב בהוראה משלבת וניסיון מקצועי באבחון מגוון לקויות למידה בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים.
לשם הפקת מיפוי קשיים וניתוח מפורט – מתמקד האבחון במרכז בבדיקת 2 מישורים:
- רמת התפקוד הקוגניטיבית – זיכרון, תפקודי קשב, מנגנוני שפה, חשיבה וכישורים גרפו-מוטוריים.
- מידת ההשפעה על הרמה האקדמית – מיומנויות הקריאה, הכתיבה, הבנת הנקרא וההבעה בכתב, אנגלית ומתמטיקה.
אנו מעניקים לך פתרון רב תחומי – המשלב אבחון דידקטי של הפרעות קשב ולקויות למידה, עם המלצות להמשך טיפול – מתוך הבנה מעמיקה של צרכי הילד וקידומו, תוך התאמה לדרישות המערכת ובשיתוף פעולה עם הצוות המקצועי המטפל.
3 המקרים בהם מומלץ לבצע אבחון דידקטי לילדך
- בעקבות קשיים בלימודים – הבאים לידי ביטוי בעיקר בקושי בהתפתחות המוטורית המוקדמת, קשיים שפתיים, קושי ברכישת קריאה וכתיבה, קושי להעתיק מהלוח, התעייפות בכתיבה וקושי בזכירת חומר הלימודים.
- בעקבות הפרעת קשב מאובחנת או חשד לקשיי קשב – הבאים לידי ביטוי בעיקר בקושי להתרכז לאורך זמן, קושי לעקוב אחרי דברי המורה, הימנעות מפעילות הדורשת מאמץ לאורך זמן, בקצב עבודה כללי איטי או לחילופין בדפוס עבודה אימפולסיבי ונמהר, בקשיי ארגון ובנטייה לשכחנות.
- בעקבות צורך בהוראה מתקנת – הבא לידי ביטוי בקושי אקדמי, בקשב בעוצמה נמוכה ובצורך להקניית אסטרטגיות למידה מפצה למאובחני לקויות למידה והפרעת קשב.
תהליך אישי בליווי צמוד
- איסוף מקורות מידע התפתחותי ולימודי (INTAKE) – במסגרת מפגש פרונטלי עם ההורים והילד.
- סדרת מטלות – לביצוע הערכה תפקודית במישור הקוגניטיבי, הקשבי, הלשוני והלימודי.
- הגשת דו"ח ממצאי האבחון ותכנית טיפול – במסגרת מפגש פרונטלי עם ההורים והילד, הכולל: אבחנות, המלצות לטיפול ולדרכי היבחנות והדגשת נקודות הכוח של הילד לשם חיזוק הדימוי האקדמי.
תוצאות והמלצות להמשך טיפול
בתום התהליך מקבלים לקוחות מרכז נועם תכנית טיפול חינוכית, שמטרותיה הן:
- להעצים את חוזקותיו של הילד ולקדם את תפקודו בתחום הלימודי – כפיצוי על מוקדי הקושי התפקודיים שלו.
- להעניק לילד התאמות בדרכי היבחנות – לצורך מתן התאמות לבגרויות ולפסיכומטרי. האבחון הדידקטי מוכר על ידי משרד החינוך והמרכז הארצי לבחינות והערכה.
מרכז נועם מציע לך אבחון מקצועי, מענה מהיר וליווי אישי, המבטיחים לילדך את מסלול מובנה למקסימום תוצאות במינימום זמן.
איתך ובשבילך – לאורך כל הדרך.